-Egyszer már beraktak de kivették.(törölt tartalmak)
-Egyszer már berakták de nem elérhető.(nem használt tartalmak)
-Beakarták rakni de aztán elhalasztották.(nem megvalósított tartalmak)
-Tervezik és említették.(tervezett tartalmak)
-Tervezték,bekerült de fejlesztésre szorul.(Rosszul kidolgozott tartalmak)
-Rejtett file-ok és textúrák árulkodnak róluk vagy csak "legendák" szólnak róluk.(rejtett tartalmak)
-Megváltoztatott tartalmak.
-Easter eggs
-Easter eggs
Ezek a címszavak jellemzik a Minecraft Történelmét, ami szerintem a legizgalmasabb ága a játéknak. Programokkal, sőt 1.6-tól már In-game is, váltogatni tudunk a verziók között és megtalálni a rég elfeledett vagy feledésbe merült dolgokat.Ezt persze az interneten kutakodva is megtehetjük, de a játékon belül mégis csak izgalmasabb.Csak gondoljatok bele, kihitte volna, hogy az ős Minecraft földjén Óriások éltek, és ,hogy valaha még csak nem is Minecraft volt a játék neve.Ha kíváncsiak vagytok arra, hogy mennyit fejlődött a játék akkor ez az oldal nektek való! :D
Mobok
Human(ember)
Az emberek,vagy szörnyek,nem játszható karakterek(NPCk).Ugyan úgy néznek ki mint a skin nélküli alap karakter,nem tudnak blokkokat elhelyezni vagy eltávolítani, csak céltalanul vándorolnak
a térképen, majdnem kör alakban, és néha ugranak egyet. Az embereket befolyásolják a szilárd blokkok, de érdekes módon a folyadékok nem(bizonyára a pókháló sem), egyszerűen átsétálnak rajtuk, mintha levegő lenne.Modok vagy térképszerkesztők segítsége nélkül nem teremnek. Ha a térképre kerülnek, üldözni és támadni fogják a játékost. Furcsamód, nem használják az ütés effektet, amit a játékos szokott. Mára az emberek félig törölt lények - az EntityLiving.java fájlban még megtalálhatóak.
Történet:
-Ezt a mobot eredetileg notch a zombie town nevű játékában használta.
-A classic 0.0.9a-s verziójában kerültek be a játékba.A G betű megnyomásával lehetett teremteni őket.
-A 0.0.15a-ban kivették hogy lehessen teremteni őket(?).
-A beta 1.0.0-ban kivették a skinjükről a kecseke szakállat.
-A beta 1.6.6-os frissitésben szerepelt egy szöveg: removed herobrine ez egy vicc volt ugyanis ez az jelentette hogy kivették a humanokat.(elvileg parancsokkal még most is lehet teremteni).
Fél hp-t sebeznek easyn ,normalon 1-et és hardon másfelet.Annyi hp-juk van mint a playernek(10).Ha megöljük semmit nem dob.A jarban lévő ID-jük: Monster,vagyis ha meg akarnánk idézni ez kell beírni /spawn monster (singleplayer commands)
/summon monster (Minecraft vanilla 1.7)
Mivel be van állítva hogy 1 biomon se spawnoljanak ezért néha a Farlandsre spawnolnak(mivel annak nincs biomja)Farlands: lásd lent.
Igazából mivel elvileg kivették nem történne semmi ha megidéznénk(?).
Videó:
http://www.youtube.com/watch?v=2BWX3EBNqwE
Rana,Steve,Black Steve és Beast Boy avagy a nem kockás lények.
Ezeket a mobokat az indev0.31-es verziójában adták hozzá és mire kijött a fullos Indev már ki is vették őket,mivel 1 "Dock" nevű ember készítette őket aki amint ki szált a csapatból Notchék kivették a kreálmányait. Nincsen animációjuk,se mozgás se sérülés(még az alap piros sem).Mindegyik más-más dolgokat dobott:
-Rana:0-2 alma,0-5 rózsa,0-2 toll
-Steve,Black steve,Beast boy: 1-2 string,1-2 tol/puska por,0-1 flint and steel.
Mostanra már CSAK modokkal érhetők el.
Steve és Black Steve
Rana Beast boy
Videó:http://www.youtube.com/watch?v=1EQ35UwzDiw
Blockok
Dirt slab
A dirt slab-et(föld félkövet vagy mit) Notch adta hozzzá a 0.26-ban.Ez a block az összes dirt blockot fél dirtre cserélte.Fű nem nőtt rajtuk de fontos hogy a fű blockokat nem cserélte ki.Ezen kívül soha nem voltak hozzá adva a játékhoz mostanra már rég törölve vannak.
Gears
A gear nem más mint fogas kerék amit az Indevben akartak hozzá adni de aztán nem került be hogy elérhető legyen de hackel megszerezhető.De a korábbi verziókban találkozhatunk vele.Ezt a blockot más blockok oldalára lehetett helyezni és ott egy animációval forogtak.Ha kiütöttük a blockot amin volt a geart nem kaptuk vissza ,de ha újra lehelyeztük a blockot a gear rajta volt.Eredetileg ezzel akarták betenni az elektronikát a játékba, de amikor kijött az Alpha akkor ezt már rég elvetették, és bekerült a Redstone.Ha rárakjuk a víz/láva szélére akkor vissza tartja és nem engedi hogy elfolyjon.Videó: https://www.youtube.com/watch?v=J-vmPi8o5f4
Locked Chest
Minecraft Store |
Rózsa
Szerintem ezt nem kell magyaráznom, mindenki tudja mi ez aki min. 1.6-ban elkezdte a játékot.Na jó.... Ez egy piros virág volt az 1.7-ig ahol lecserélték arra a ***** pipacsra!Mondván: van helyette rózsa bokor.Az egy dolog de ez így nem ugyan az.A fentiekből rájöhettetek, hogy mi a véleményem a rózsa kivevéséről...A rózsák még mindig elérhetőek az Xbox360 editionban.
Infinet water/lava source
Ez a két block nem más mint víz és láva block.De nem ám olyan amilyen most van hanem olyan ami úgy néz ki mint egy block csak víz/láva textúrával.Csak az indevben/infdevben voltak elérhetőek hackel.Eredetileg ezekkel lehetett volna csinálni örök víz/láva forrásokat.Akkor vették ki őket amikor bekerült a mostani örök víz/láva forrás.Egy ütéssel kilehetett ütni őket.
Továbbá még így a végén megjegyzem, hogy a Survival Test környékén meglehetett enni a gombákat.A barna vissza töltött 2,5 szívet, míg a piros levitt 1,5.öt.A bárányok barna gombákat dobtak, és a malacok pedig megtudták enni a gombákat.
A Far lands(avagy a Távoli Földek) nem más mint a minecraft világának vége.Nagy hegyekből áll, melyek úgy néznek ki mintha csak úgy lelennének végva a világból.Nagyon laggos a játék ezen a területen.Miután itt nincs semmilyen biome ezért lehetséges, hogy spawnoljon itt human(?).A far lands nagyjából 3millió blockra van a spawn-tól így eljutni, oda 820 óra vagy 34 nap folyamatos játék idő, ha nem akarunk csalniA far landsnek 2 része van az Edge Farlands(The loop) és a Corner Far lands(The stack).A normal világot az Edge FL. vesz körül, melyet pedig a Corner FL.Az Edge FL. még úgy ahogy járható, de a Corner már nem nagyon.De sajnos ez csak az 1.8-ig létezett, ugyan is ott kicsit megváltoztatták ezt az egész világ vége dolgot.Aki kíváncsi rá annak ajánlom a Minecraft Far Lands or bust című angol sorozatot melyben egy személy kutyájával elindul gyalog megtalálni a Far Landset.Amikor ezt írom akkor kb a 300-400-adik résznél tart, és az első rész kb 3 éve került fel.Minden esetre én ajánlom mindenkinek.(Nem, nem fizetett le senki!Csak én nagyon szeretem ezt a sorozatot, ezért gondoltam, hogy megemlítem!)
R.I.P Rose |
Infinet water/lava source
Ez a két block nem más mint víz és láva block.De nem ám olyan amilyen most van hanem olyan ami úgy néz ki mint egy block csak víz/láva textúrával.Csak az indevben/infdevben voltak elérhetőek hackel.Eredetileg ezekkel lehetett volna csinálni örök víz/láva forrásokat.Akkor vették ki őket amikor bekerült a mostani örök víz/láva forrás.Egy ütéssel kilehetett ütni őket.
Cloth(Classic-Beta 1.2) |
Cloth
Wool(Beta 1.2+) |
A cloth nemmás mint a wool régi formája, ugyanis egészen Beta 1.2-ig Cloth volt a neve, és a színei is mások voltak.Aztán szintén 1.2-ben elvették a színek élénkségét, és megkapta a kicsit sötétebb, de realisztikusabb színeket, és a Wool nevet.
Még a Woolhoz kapcsolódóan még hozzá teszem, hogy az Alpha 1.0.4 előtt mivel még nem volt bőr, ezért woolból kelett craftolni bőr armuort.
Még a Woolhoz kapcsolódóan még hozzá teszem, hogy az Alpha 1.0.4 előtt mivel még nem volt bőr, ezért woolból kelett craftolni bőr armuort.
Decorations
Ezek a tárgyak a Classicban voltak elérhetőek.Három variációjuk van:Sapling,Gomba és virág.Ezek a tárgyak a játék későbbi verzióiban is bent voltak, és hasznot kaptak, de itt csak dekorációra szolgáltak.Ráadásul csak 2D-sek ami annyit tesz, hogy mindig ugyan azt a felét fordítják a játékos felé.
Fajták:
-Gombák(piros barna):Ezek a Classic barlangjaiban voltak megtalálhatóak, és a napfényben eltűntek.
-Virágok(piros sárga):13-30-as csoportokban lehet őket megtalálni a Classic felszínén.
-Sapling:Ez a block nagyjából még mindig ugyanazt a funkciót látja el mint akkor.
Fontos továbbá, hogy a dekorációk megállítják a láva-és víz folyásokat, így ezek segítségével
nagyon szép dolgokat lehetett építeni.Továbbá még így a végén megjegyzem, hogy a Survival Test környékén meglehetett enni a gombákat.A barna vissza töltött 2,5 szívet, míg a piros levitt 1,5.öt.A bárányok barna gombákat dobtak, és a malacok pedig megtudták enni a gombákat.
Generálás
Brick Pyramid
A brick pyramid egy generálódó struktúrája volt az Infdev verziónak.Az óceánban volt megtalálható egy szigeten.Semmilyen belső szobája nincs az egész csak tömör tégla.Az infdev egyik későbbi verziójában kivették.
Továbbá régen a Bricknek sokkal világosabb textúrája volt mint most.
Obsidian Wall
Az Indevben kivették az obsidant, de az Infdevben vissza került.Az volt a funkciója, hogy volt valahol random a világban eg y Obsidian fal ami egészen a világ végéig elment.Semmi haszna nem volt, és ez is ki lett véve az Infdev egyik későbbi verziójában.
Még az obsidianhoz hozzá teszem, hogy volt olyan verzió ahol vas csákánnyal is ki lehetett szedni, és olyan is amikor az Endermanok képesek voltak felemelni.
Map Generálásának Megszabása
A 0.31-es és az Indev verzióban meglehetett szabni a mapunk
-Fajtáját
-Alakját
-Témáját
A mapok mérete ugyan akkora volt ugyanis, még nem volt végtelen a generálás.Ezt a funkciót az Infdevben eltávolították, ugyan is akkor bekerültek a Biomok, illetve az elődeik, és a Végtelen generálás is.
Alakok:
Square: Ez generál egy négyzet alakú pályát.
Long: Ez az alap pályának a 2x szerese.
Deep: Ez a normál mélység 4x szeresét generálja a normál mapnak.
Fajták:
Floating:ez generál egy- vagy több lebegő szigetet, melyeken igen nehéz homokhoz és sóderhez jutni mivel azok lezuhannak.
Island:ez generál egy egyszerű szigetet, ami tengerrel van körül véve.
Inland: Ez az island ellentéte, vagyis egy kicsit dimbes-dombos területet generál ahol ritka a víz.
Flat: Ez egy teljesen lapos világat generál ami hasonlít a mostani superflat-hez csak vannak rajta fák és virágok.
Témák:
Normal island |
Normal: Füves terület fákkal melyek nincsenek olyan sűrűn.Az időjárás kicsit felhős.A föld alatt minden érc megtalálható, és láva is van a Bedrock közelében.
Hell island |
Hell: Itt vörösen izzik a npa, de sötét van, ezért minden agresszív mob spawnol akár milyen idő van.A víz helyett láva van, a grass helyett dirt.Grass csak ott nő ahol van homok is.A farmolás sokkal lassabban zajlik.Ez a téma a későbbiek során le lett cserélve a netherre.
Paradise island |
Paradise: Ennek nagy tengerpartjai vannak, és sokkal több növény nő itt mint máshol.Mindig dél van, az agresszív mobok csak föld alatt spawnolnak.A farmolás sokkal gyorsabb, és az ércek is sokkal gyakoribbak.
Woods island |
Woods: Itt kicsit sötétebb van nappal, is.A fákból sokkal több van és magasabbak is.A fák alatt igen gyakran nőnek gombák.
Indev House
Ez a legelső olyan struktúra ami "civilizált".Az volt a lényege, hogy ha Indevben generáltunk bármilyen világot ebben a házban kezdtük.Fából van a fala(0.31-ben mohás kőből, és vannak benne chest-ek amikben az összes olyan cucc benne van ami megtalálható a játékban)és van rajta(belül) 2 fákja ,a padlója pedig sima kőből. 7x7x4-es méretű.Már már nem elérhető ugyan is az Infdevben ki lett véve.
Régi színezésű fa |
Fontos még az is, hogy egészen a Classictól alpha 1.2 környékéig minden növény élénk zöld színű volt.De miután 1.2. körül lecserélték sokszor változtattak rajta.De a növények színe biomonként is változik.
Winter Mod
Ez az Alphában volt elérhető.Az volt a lényege, hogy ha generálsz egy világot akkor random legenerálhatja Winter Modban, aminek az a lényege, hogy az egész világban esik a hó, ritkábbak az állatok, hó borít mindent és a jég megfagy.Ez volt az első Biome ami eltért a a sima erdőtől és réttől.Mára már kikerült, de van helyette nem is fajta havas biome.
Far Lands
A Far Lands egy térképen |
The Far Lands |
Nem Használt Tartalmak
Eme dolgok most is a játék részei, de nagyjából csak parancsokkal lehet őket elérni.
Mobok
Giant
Ez a mob nem simán nem spawnol, de /summon Giant parancsal megidézhető.A survival Test egyik kezdetleges verziójában rakták be de mára nem elérhető.Akkor olyan sérülés hangja volt mint a playernek ahogy most is(de a sérülés hang azóta változott).Viszont hörgés hangja(mint a zombinak) sose volt.
Ugyanúgy néznek ki mint a zombik csak nem 2 block magasak hanem 12.100 életük van és hardon akár 75hp-t is sebezhet!A támadása ugyan olyan mint a zombinak vagyis csak akkor sebez ha a player közvetlenül a lábánál van.A zombikkal ellentétben nem égnek el nappal.
Igaz, hogy most nem nagyon használtak, de gondolom mivel a playerek nagy érdeklődést mutatnak írántuk ezért már tudnak viselni armuort, sőt valamilyen szinten az Xbox edition része is, ezért elképzelhető, hogy Jeb-éknek van valami terve vele a jövőben...
Undead & Skeleton Horse
Ez a 2 ló fajta nem spawnol természetesen csak parancsokkal teremthetőek.Ezeknek 2 fajtája van(mindkettőnek 26 élete van ami jóval több a többi lóénál) egy szelídítetlen, ezt nem lehet megszelídíteni, és van a megszelídített amire tudunk nyerget rakni és lovagolni tudunk rajta, de armourt még így sem tudunk rá rakni.Viszont etetni és pároztatni egyiket sem lehet(habár van baby verziójuk), ahogy lasszó-t sem tudunk rajtuk használni.
Parancsok
- Szelídített Zombie Ló:
/summon EntityHorse ~ ~ ~ {Type:3,Tame:1}
- Nem meg szelídített Zombie Ló
/summon EntityHorse ~ ~ ~ {Type:3}
- Szelídített Skeleton Ló:
/summon EntityHorse ~ ~ ~ {Type:4,Tame:1}
- Nem meg szelídített Skeleton Ló:
/summon EntityHorse ~ ~ ~ {Type:4}
A baby verziókat commandal sem lehet lerakni.
A zombi ló rotten flesht, a skeleton pedig bone-t dob.
Erről a mobról nincs túl sok információ.Nagyjából ugyan úgy néz ki mint a sima pigman, de az arcán azon a helyen ahol a simának csont van ennek ott nincs semmi, így lyukas a feje.Valamikor az 1.4 környékén jöttek be.Nem tud spawnolni csak a /summon PigZombie ~ ~1 ~ {IsVillager:1} parancsal, a baby verziója pedig a /summon PigZombie ~ ~1 ~ {IsBaby:1,IsVillager:1}.A különbség leginkább a babyknél feltűnő, mint láthatjátok.Ami még különbség az az, hogy nincs kard a kezükben, de ugyan úgy támadnak, viszont commandal tudunk a kezükbe tárgyakat adni.A droppjaik ugyan azok, mint a simának.Elképzelhető, hogy Jebék falvakat terveztek a netherbe, de egyenlőre fogalmam sincs mit akartak ezzel.
-Lábnyomok
Van egy olyan particle amit csak hackel játszahatunk le, és ez lábnyomokat csinál./particle footstep ~ ~ ~ 01 01 01 01 01 01 (név)
A zombi ló rotten flesht, a skeleton pedig bone-t dob.
Generic Villager
Eredetileg ezek a villager fajták lettek volna a lakosok, de a helyüket átvették a farmerek.Abban különböznek a többi villagertől, hogy zöld színűek és az egyetlen trade-jük az, hogy 8/9 aranyért adnak 1 emeraldot.A falvakban nem spawnolnak, sőt sehol máshol sem, de a /summon ~ ~1 ~ {Profession:5} commandal megteremthetőek.Viszont az 1.8-tól már a zárójelben lévő számnak minusznak kell lennie(pl -1).Továbbá ha 1.8-ban tread-elni akarunk velük a játék becrashel.
Zombie Pigman Villager
Felnőt Zombie pigman villager |
Baby zombie pigman villager |
Normális baby pigman |
Wither Jockey
Ez a mob nem más mint a spider jockey wither skeletonos változata.Normálisan nem spawnol csak hackel vagy creative-ban skeleton/spider tojással a netherben, de akkor 1 a 125-ös eséllyel csak.Az 1.4-ben kerültek, be és akkor még úgy volt, hogy lehet velüktalálkozni, de végül isnem így lett, mivel a pókok nem tudnak spawnolni a netherben.
Items
Camera
A kamera által készített kép. |
Ez egy pocket editionban lévő tárgy lett volna.Az volt a lényege, hogy képeket tudjunk csinálni(screenshot-okat).Csak hackel, volt elérhető, ha rányomtuk füst effektet adott és elmentette egy mappába a képet.A textúrája kicsit hibás mivel talpak helyett egy lemez vannak alatta.
HandHeld Camera
A HandHeld cameráról (kézi kamera) a pocket edition file-jaiban, találhatunk egy képet erről közvetlenül a sima camera mellett.
Potions
A játékban megtalálható rengeteg poti ami csak hackel érhető el, és nincs semmilyen hatása csak a neve más, továbbá olyanok is amiknek hatása is van de ezekből már nem túl sok.
Effectes potik:
-Health boost: Ez ad plusz életeket a játékosnak amik regenerálódnak is, nem úgy mint az Absortionnál. /effect NÉV 21
-Blindness: Ettől a játékos alig néhány blockik lát el. /effect NÉV 15
-Saturation: Ettől nem éhezik a játékos. /effect NÉV 23
Vannak olyan effectek is amik elérhetőek, de nem poti formában.Viszont ha potik lennének akkor különlegesnevük lenne:
-Wither effect( wither skeleton&wither): Potion of Decay
-Mining Fatique (Elder Guardian) :Potion of Dullnes
És vannak olyanok is amik nem járnak semmilyen effectel, és csak commandokkal juthatunk hozzájuk.Ezek közül nagyon sok van(pl:milky,stinky,elegant,fancy).
Egyéb
Hangok
- Calm4.ogg: Ez egy zene ami benne van a Jarban de a játékban sose lehet hallani.Link: https://www.youtube.com/watch?v=QhPHB6ovnKE&hd=1
- Ezen felül megtalálható 4 nem használt hang is(a Jarban), amik a játék élményen javítanának.Van madárcsicsergés,hullámzás,vízesés, és még egy ijesztő csörgés szerű hang is a bányákba.De ezek nem elérhetőek a játékban. Link: https://www.youtube.com/watch?v=21uw39vuIB8&hd=1
-Lila nyilak:
A survival testben a skeletonok által kilőtt nyilak lilák voltak.Ez nem nagyon változtatott semmin.Később a skeletonok is a normális barna nyíllal lőttek, és ez máig így van.
-Lábnyomok
Van egy olyan particle amit csak hackel játszahatunk le, és ez lábnyomokat csinál./particle footstep ~ ~ ~ 01 01 01 01 01 01 (név)
Még előfordul néhány nem használt dolog de azokat inkább más kategóriába sorolnám...
Nem Megvalósított Tartalmak&Említett újítások
Eme részei a játéknak csak tervezettek voltak, de sosem lettek megvalósítva.
Mobok
A Fish-t(halat) már a Halloween Update-ban hozzá akarták adni(Alpha 1.2).Elméletileg ebben az időben a halak még a minecraft jar kódjában is benne voltak de ezt nem tudom biztosra.Lényegében azért nem valósult meg, mert a az 1.2-őt a nevéhez is fűzvén Halloween-kor kellett volna kiadni.De mivel eme esemény túl közel volt, ezért Notch csak itemként tudta berakni a halakat, melyek máig bennt vannak.
Később még sokszor felvetették, hogy mi van a halak megvalósításával,hogyy lesz-e modelje, de Notchék válaszaiból arra lehetett következtetni, hogy egyenlőre eme project áll.
A Whale-ről(bálna) csak annyit, lehet tudni, hogy még mielőtt bekerültek a Squidek Notch a bálnákat tervezte helyettük mint új/első vizi mob.A whale hozzá adása többször is fellibbent, de célt egyszer sem tudtak neki kitalálni.
A Shark-ot (cápát) pedig még régebben Notch tesztelte is(?), és elméletileg azért nem rakta be, mert szerinte nagyon nehéz lett volna megküzdenie velük a játékosoknak.
Pandák
Dinnerbone mondta, Redditen, hogy szeretné hozzá adni a Pandákat, és hogy már ki próbálta is őket, de tudtommal a project jelenleg szünetel.
Red Dragon
A Red Dragon (vörös sárkány) egy igen különleges mob.A játékban sose szerepelt,de valamikor a jövőben bekerülhet.
A sárkányokat még Notch említette az Alphában, de ezután sok ideig szünetelt a project.Aztán az 1.0-ban amikor bekerült az Ender Dragon akkor eredetileg a Red Dragont akarták berkani, csak megváltoztatták.
Olyan is volt amikor zt tervezték, hogy A red Dragonok bekerülnek, csak sokkal kisebbek lesznek mint az Ender Dragon.
Ha a jővőben bekerülne akkor elképzelhető, hogy Ender Dragon egg-el lesz majd valami összekapcsolása, ahogyan az is, hogy majd talán lehet rajta repülni, ezzel megoldva a régóta tervezett légi közlekedést.
Pigman
A pigman, a malacok ember formája, és a zombie pigmanok nem zombi változata.Egészen 1.6-ig meglehetett találni róla egy képet a jar-ban, de mostanra,már semmi nem maradt fenn róla.Fontos, hogy a pigman modeljéból alakult ki a Creeperek modelje is.Eredetileg az volt tervebe véve velük kapcsolatban, hogy az 1.8-as falvakban ők fognak lakni, de aztán helyettük bekerültek a villagerek.A helyzetük jelenleg ismeretlen, de a jövőben elképzelhető, hogy hozzá adják.
Tengeri szörnyek
Még a sqiuidek előtt Notchék vizi mobokat terveztek(lásd: Whale&Shark), és ezek között voltak különböző tengeri szörnyek is.
Habár a Guardianokkal részben megvalósultak a Tengeri szörnyek a jövőben elképzelhető, hogy lesznek még hasonló mobok.
Előtagok
Notch még régebben mondta, hogy minden mobhoz hozzá fog adni egy prefix (előtag) változatot: pl:
égő spider, óriás zombie és foltos creeper.
Eme dolog már részben megvalósult, mivel még a Beta 1.5-ben bekerültek az Electro Creeperek amik a Creeperek prefix-jét képezik.Ha megnézzük ezt a mobot akkor azt látjuk, hogy ritka,nincs spawn eggje,ugyan azt dobja mint az eredeti mob, viszont valamiben különlegesebb az nála.
Azonban ha ez alapján megnézzük a többi mobot akkor még találunk pár prefix mobot(habár ezek nem hivatalosan azok, csak én annak tekintem őket):
-Rabbit - The Killer Bunny( 1 az 1000-szeres eséllyel spawnol, és a többi nyúllal ellentétben agresszív és peacefulon sem tűnik el).
-Skeleton -Wither Skeleton(A skeleton netheres változata -ami igen ritka- és képes Wither effectet adni a játékosra)
-Zombie - Zombie Villager (Ha egy zombie megöl egy villagert akkor -illetve ki eséllyel máskor is- spawnol, arany almával és potival villagerré lehet változtatni).
-Cow- Mooshroom (Nagyjából teljesen ugyan olyan mint a tehén -nem kívülről-, viszont lehet tőle gombe levest szerezni).
A jövőben remélhetőleg még több ilyen mob lesz.
Items
Ruby
A ruby(rubin) egy érc lett volna ami ugyan azt a célt szolgálta volna mint az emerald.Sok ideig úgy is volt, hogy ez lesz bent , de aztán amire kijött az 1.3 lecserélték az emeraldra.Minden esetre a textúrája még mindig bent van a jarban így lehet, hogy a jövőben bekerülhet.
Még az emerald kapcsán hozzá tenném, hogy eredetileg amikor az indevben berakták a gyémántot emerald volt a neve, de ezt kb egy nap után megváltoztatták diamondra.
Ilyen volt az armour classicban. |
Leather Chain/Studded Armour
Eme tárgy/tárgyak egy új armour fajtát képviseltek volna az indevben.Mivel akkor még nem volt arany és gyémánt armor ezért szűkség volt még egy fajtára így volt a leather chain és a chain armour, melyből a chain már elérhető a játékban.A játékban sose volt benne, de az indev items.png file-jában benne van.
Quiver
A quiver egy textúra ami még az indevben került be és azóta is rajta van az items.png file-on.Haszna nem ismert csak annyit sejteni, hogy valami a nyilak tárolásával kapcsolatos dolog lett volna, de valószínüleg nem fog bekerülni soha mivel Jeb megerősítette, hogy ő nem szeretné hozzá adni a quivert a játékhoz.
Az fontos viszont, hogy a quiver elérhető a pocket editionban hackekkel, de nem jó semmire és betudja fagyasztani a játékot.
A horse saddle(ló nyereg) eredetileg arra lett volna jó, hogy ezt használva lovagoljunk.Az 1.6 snapshotjaiban bent is volt, sőt még craftolható is volt(akkor egy kis ideig a ló armourt is craftolni lehetett), és ugyan azt tudta mint a sima nyereg, csak ezzel a lovakon tudtunk utazni, nem a malacokon.De mire kijött az 1.6 ezt a tárgyat törölték, ezért ugyan azzal a nyereggel kell lovagolni, mint "malacogolni".
A textúrája amúgy a Mo'Creatures mod-ból van koppintva, ahogyan a lovak modelje is.
Blocks
Crying Obsidian
A Crying Obsidiant(síró obszidián) még azelőtt tervezték, hogy bekerültek, volna az ágyak.Az lett volna a funkciójuk, hogy a játékos tudja állítani a spawnpoint-ját.De ehelyett bekerültek az ágyak, így értelmetlen berakni.Habár 1.2 idején azonban megint fellendült a behozatala a játékba, ez se nagyon változtatott a helyzetén.
A Beta 1.3-as verzióban a textúrája része volt a játéknak, de az 1.5-ben lecserélték az egyik fajta fű textúrára.
Az én véleményem szerint ez az egyik legszebb block amit valaha be akartak rakni, ezért sajnálom, hogy nem került be.
Dinnerbone twitteren megkérdezte a játékosokat, hogy akarnának-e színezhető deszkákat, és legtöbben az igenre szavaztak, de mégsem jött létre eme feature mivel:
Spike Block
A Spike Blockot(tüske) az 1.7-ben akarták berakni a sticky piston helyett.Ugyan az lett volna a szerepe mint a sima sticky pistonnak, csak nem kinyúlt volna, hanem a blockoból kijöttek volna a tüskék amik tudták volna húzni a blockokat.E melett csapdák építésénél is jó lett volna, mert az volt a tervben, hogy sebezni fogja a mobokat és a playereket.
Az 1.3 idején Dinnerbone azt mondta, hogy szeretné hozzá adni a Spike blockokat, csak nem tudja, hogy kivitelezze.
Lectern
Ez Dinnerbone egy régi projectje.A lectern egy álvány amire könyveket rakhatunk, és arra lett volna jó, hogy a játékosok könnyebben tudjanak könyveket olvasni.Egy idő után Dinnerbone bejelentette, hogy a project nincs jól kidolgozva,és megszűnik a project de megint később pedig azt mondta, hogy kijavította, és folytatja a munkát.De minden esetre a project most szünetel.
Chairs&Tables
Még az indev terrain.png-jén találhatunk egy rész amin egy asztal és egy szék van.Ez arra utal, hogy egy időben be akarták rakni a játékba ezeket, sőt volt idő amikor Notch írt is róla, hogy szertné ezeket berakniViszont most úgy tűnik, hogy nem fognak a közel jövőben bekerülni.
BUD Switch
A BUD switch egy olyan block lett volna az 1.5-ben, amivel nem kellett volna nagy BUD switch gépeket építeni, hanem elég lenne hozzá egy block is.Elég sok ideig úgy volt, hogy a Redstone Update része lesz, de aztán még se került be, és azót nincs is róla hír.
Dyed Planks(Színezhető deszka)
Ezt a képet rakta ki a Mojang a színezhető deszkákról. |
- Nem sokkal ez után bekerült a Hardened clay amit lehet színezni, így már van egy színezhető block.
- Ha ezek bekerülnének akkor minden egyes fafajtának kellene színezhető változat, e melett kellene az összes lépcsőhöz, félblockhoz,s az 1.8-tól kerítéshez és ajtókhoz is, egy színezhető változat,
Terrain
The Sky Dimension
A Sky Dimension egy tervezett Dimenzió lett volna, amely az
égben lebeg. Ez olyasmi lett volna, mint a mennyország. Így a világok valami
féle összhangba kerültek volna, hiszen a Nether gyakorlatilag a Pokol, Az End
pedig az Elfeledettség/A pokol tornáca. Ez a világ addig nem volt teljesen
megerősítve amíg Notch nem írta Twitteren, hogy látott egy modos Sky Dimensiont
(valószínűleg az Aether-t) és annyira meg tetszett neki, hogy bejelentette,
hogy ő elkészíti a saját verzióját vanilla.
Notch egy élő vebes közvetítésben azt mondta, hogy a Sky
Dimension elképzelhető, hogy egy álomvilág lesz és az oda való utazás úgy
történne, hogyha alszunk, van egy kis esély, hogy oda kerülünk. Ha már jártunk
ott akkor pedig meg lenne rá a módszer, hogy máshogy is képesek legyünk oda
utazni.
A Sky Dimensiont eredetileg a Beta 1.8 (The Adventure
Update)-ra tervezték, de Notch elvetette, mert inkább a Nethert akarta
fejleszteni.
Később viszont bekerült az End ami gyakorlatilag az eredeti
ötlet teljes megváltoztatása volt, és e miatt nem lett megvalósítva a Sky Dimension.
Habár később Notch még tervezte ezt a világot. Azonban Jeb bejelentette, hogy
eme világ jelenleg nincs tervbe véve ezért valószínüleg nem lesz megvalósítva.
Az 1.6 és az 1.7 idején Notch megosztott egy Mod szerű
korábbi elérhetőséget a Sky Dimension-höz, melyet letöltve a játékosok képesek
voltak kipróbálni, hogy majd kb milyen lesz ha bekerül. Ez kb úgy nézett ki
mint a Normál világ, viszont itt mindig dél van és itt nincs eső se hóesés (habár
lehet találni havas területeket). Ritkán lehet találni Cukornádat, Redstone-t,
Lapis Lazulit és nagyon ritkán Diamondot.Ezenfelül viszont lehet találni
Dungeon-öket, szenet, vasat és aranyat is. Az egyetlen mob ami spawnol itt az
csirke, e mellett nagyon ritkán lehet találni teheneket és disznókat. A Sky
Dimension alatt csak a Void és egy felhő réteg van.
Itt egy videó, hogy hogyan lehetett ezt berakni a játékba https://www.youtube.com/watch?v=irSz8K-ltJ0
Egyéb Említett Dolgok
-Branches(ágak)
Az indev körül Notch tervezte ezeket.
-Coral(korall)
Notch beakarta rakni ezeket, de azt mondta, hogy egyenlőre azért nem, mert nagyon nehéz lenne elkészíteni egy olyan blockot ami úgy néz ki mint a korall.Annyit viszont tudott, hogy kis halhoz hasonló particle-ök fogják övezni eme blockot.
-Meganimált hintázó ajtók
Notch tervezte ezt a funkciót, de később abba maradt a project.
-Évszakok
Dinnerbone találta ki, és az lett volna a lényege, hogy lettek volna minecraft évek(1 év=500 nap) amikben lettek volna évszakok.Továbbá rövidebb éjszakákat is tervezett ehhez.
-Madár ijesztők
Felmerült az ötlet, és az lett volna a lényege, hogy elűzi a szörnyeket/állatokat.
Érdekes, hogy akkor még azzal viccelődtek, hogy milyen vicces lenne, ha lennének hóemberek amik hógolyóval dobálnák a szörnyeket...
-Capture the Flag mode
Bizonyára sokan ismeritek a CTF nevű minecraft játékot.Nos volt idő amikor ezt egy külön gamemode-ként akarták berakni, de ebből sem lett semmi.
-Team Survival, Fortress mode
Ez 2 rég elfeledett ötlet amiket Notch tervezett még az Alphában.Lényegében 2 új gamemode lett volna.
-Realisztikus felhők
A normál minecraft felhők csak mennek ugyan azon sebességel észak felé.De ezt meg szeretnék változtatni a minecraft fejlesztői, hogy esetleg más irányokba is menjenek,vagy ha eső van akkor vessenek árnyékot stb...
-Robbanó nyilak
Notch töltött fel egy videót amelyben programozgatott, és eljutott odáig, hogy beprogramozza azt, hogy a nyilak robbanjanak.A videó végén pedig megjegyezte, hogy ez mennyire király, ezért van esély rá, hogy tényleg bekerül.
-Cherry Tree (csereszne fa)
Az 1.7 idején közzé tettek egy képet egy cseresznye fáról, hogy esetleg bekerülhet, de végül is nem lett belőle semmi.
Az 1.7 és az ígérgetés kapcsán még hozzá teszem, hogy azt is mondták, hogy esetleg új fajta gombák is lesznek, habár ebből sem lett semmi, lehet, hogy a jövőben lesz.
-Paenoia
Az 1.7 snapshotjai idején kaptunk egy képet egy 1 block magas paenoiáról, de ezt le csrélték a nagyra.Valószínűleg ezt a kicsi változatot már nem fogják berakni.
-Mumus
Notch azt mondta szeretné berakni őket a játékba.
-Meganimált hintázó ajtók
Notch tervezte ezt a funkciót, de később abba maradt a project.
-Évszakok
Dinnerbone találta ki, és az lett volna a lényege, hogy lettek volna minecraft évek(1 év=500 nap) amikben lettek volna évszakok.Továbbá rövidebb éjszakákat is tervezett ehhez.
-Madár ijesztők
Felmerült az ötlet, és az lett volna a lényege, hogy elűzi a szörnyeket/állatokat.
A realisztikus felhők megvalósításának eredménye, pontokba szedve. |
-Capture the Flag mode
Bizonyára sokan ismeritek a CTF nevű minecraft játékot.Nos volt idő amikor ezt egy külön gamemode-ként akarták berakni, de ebből sem lett semmi.
-Team Survival, Fortress mode
Ez 2 rég elfeledett ötlet amiket Notch tervezett még az Alphában.Lényegében 2 új gamemode lett volna.
-Realisztikus felhők
A normál minecraft felhők csak mennek ugyan azon sebességel észak felé.De ezt meg szeretnék változtatni a minecraft fejlesztői, hogy esetleg más irányokba is menjenek,vagy ha eső van akkor vessenek árnyékot stb...
-Robbanó nyilak
Notch töltött fel egy videót amelyben programozgatott, és eljutott odáig, hogy beprogramozza azt, hogy a nyilak robbanjanak.A videó végén pedig megjegyezte, hogy ez mennyire király, ezért van esély rá, hogy tényleg bekerül.
Patrick Geauder által megosztott kép a cseresznye fáról. |
Az 1.7 idején közzé tettek egy képet egy cseresznye fáról, hogy esetleg bekerülhet, de végül is nem lett belőle semmi.
Az 1.7 és az ígérgetés kapcsán még hozzá teszem, hogy azt is mondták, hogy esetleg új fajta gombák is lesznek, habár ebből sem lett semmi, lehet, hogy a jövőben lesz.
-Paenoia
Az 1.7 snapshotjai idején kaptunk egy képet egy 1 block magas paenoiáról, de ezt le csrélték a nagyra.Valószínűleg ezt a kicsi változatot már nem fogják berakni.
-Mumus
Notch azt mondta szeretné berakni őket a játékba.
-A vödrök feltöltése üstökből.
-Minecart with Dispenzer
-Több állat/érc/fajta barlang/tenegeri cucc/struktúra.
-Mesa Templom
Egy player kérdezte meg Jebet, hogy lehetséges-e, és azt mondta igen.
-Az enchantok levevése egy eszközről.
-Minecart with Dispenzer
-Több állat/érc/fajta barlang/tenegeri cucc/struktúra.
-Mesa Templom
Egy player kérdezte meg Jebet, hogy lehetséges-e, és azt mondta igen.
-Az enchantok levevése egy eszközről.
Folytatás Következik...
Szia! Gratulálok ehhez a sok szöveg leírásához! Várom a folytatást!😀
VálaszTörlésHát jó de egyik sem jó szerintem de... De gratulálok
VálaszTörlésMegengednéd, hogy ezekből az infókból készítsek egy sorozatot youtube-on?
VálaszTörlésUI.:Válaszodat előre is köszönöm!
Csak nyugodtan. Ha esetleg megtudnád jelölni a blogomat forrásként akkor annak tudnék örülni. Illetve ha kész lesz akkor küld át ;)
TörlésIlyet soha nem láttam a minecraftban! :D
VálaszTörlés