2014. szeptember 16., kedd

A Mojang vége.

Nem, nem kell megijedni nem állt le a Mojang, illetve csaj majdnem.Ugyan is a napokban a Microsoft megvásárolta a Mojangot, de természetesen a fejlesztéseknek nem lesz vége.
A felvásárlás miatt úgy tűnik, hogy Notch is elhagyja az egészet, és más projectbe kezd...
Több infó: http://www.gamestar.hu/a-microsoft-25-milliard-dollarert-vette-meg-a-minecraft-fejlesztojet.html

Nekem erről csupán annyi a véleményem, hogy legalább ennél nagyobbat már nem fognak hibázni...(reméljük).

2014. szeptember 15., hétfő

Bye Bukkit :( Hello Sponge :)

Biztosan mindnyájan ismeritek a bukkitot, tudjátok ezzel a programmal, illetve fiile-al működik a minecraft serverek nagyja.Nos ez végleg megszűnt, és, hogy hogyan?Azt itt láthatjátok:

Az egész azzal kezdődött, hogy @EvilSeph, a Bukkit project vezetője, bejelentette, hogy kiszáll a projektből és a Bukkit nem fog frissülni az 1.8-as verzióra. Pár órán belül a Mojang-osok rögtön tisztázták a helyzetet, hogy a Bukkit mindenképp frissülni fog az 1.8-as verzióra, mert a project két éve a Mojang tulajdonában van és akkor lesz vége a Bukkitnak, ha Ők azt mondják. @Dinnerbone, a Mojang egyik fejlesztője neki is látott a Bukkit 1.8-ra való frissítésének.
Pár nappal később egy volt Bukkit fejlesztőnek, Wesley-nek hála, az összes CraftBukkit build és forráskód eltávolításra került jogi problémák miatt. ( Bővebben: http://hu.wikipedia.org/wiki/Digital_Millennium_Copyright_Act )
Azóta a Bukkitot szinte az összes fejlesztő és régi staff otthagyta és jelenleg nem lehet tudni hogyan tovább.
Sajnálatos módon a Spigot, – ami a CraftBukkit módosított változata – is érintett a procedúrában, hiszen ugyanarra a kódra épült mint a CraftBukkit, pár módosítás kivételével. @md_5 a Spigot fejlesztője folyamatosan küzd azért, hogy a projekt életben maradjon. Habár a Spigot verziókat és forráskódjait el kellett távolítania, kidolgozott egy patch rendszert a Spigot frissítésére, ami legális és lehetőséget biztosít a szerverfájl korlátozott fejlesztésére. Arról nincs információ, hogy lesz-e teljes támogatás az 1.8-as verzióhoz, mivel a verziófrissítések mindig a Bukkitból származtak korábban.A jövő:A Bukkit leállásával a Minecraft szerverek jövője hatalmas veszélybe került. A szerverek 95%-a Bukkit alapú szerverfájl alapján üzemel, ami jelen esetben nem fog frissülni 1.8-as és későbbi verziókra sem. A leállást követően jó pár nevesebb fejlesztő @sk98q vezetésével elkezdett kidolgozni egy új szerverfájlt és egy hozzá kapcsolódó API rendszert. A tervezés folyamán közreműködtek a Minecraft közösség fontosabb szereplőivel és az alapján határozták meg az irányvonalat. Az új projektről az alábbiakat lehet jelenleg tudni:
  • A projekt a Sponge nevet viseli
  • Mivel nulláról írni egy Minecraft szervert API-val nagyon sok időbe telne, ezért a szerver Forge alapú lesz.
  • A Forge jelenleg kizárólag moddolásra ad lehetőséget, a Forge készítőivel összedolgozva, létrehoznak egy réteget pluginok futtatására, így egyszerre lehet majd modokat és pluginokat is futtatni a szervereken, akárcsak korábban az MCPC+ esetében
  • A létrehozni kívánt plugin réteg SpoutAPI és Flow lib alapú lesz, így minden Bukkit plugint újra kell írni, hogy használható legyen a Sponge alapú szervereken
  • A projekthez vélhetőleg lesz saját Proxy szerver, vagy a BungeeCord fogja megfelelően támogatni, a projektben @md_5 is közrejátszik
  • Habár a Forge jelenlegi verziójához szükséges a kliens módosítása, a fejlesztők már dolgoznak rajta, hogy vanilla klienssel is menjen ( modok nélkül )
  • A szerverfájl át fogja konvertálni a Bukkitos világokat és adatokat, így a világok továbbra is használhatóak maradnak
  • Tervezett verzió 1.8+, de lehetséges, hogy 1.7-re is megjelenik
  • Kiadási dátum jelenleg nincs, a projekt nagyon kezdeti fázisban van még
Sponge weboldal: http://spongepowered.org
Habár vannak más alternatívák is ( például Glowstone vagy mc-server ) a Sponge projekt mögött már most 1000 fős bázis áll, így vélhetőleg a Minecraft szerverek jövője erre mutat. Ennek ellenére a Bukkitot és a Spigotot se írjuk le teljesen, hiszen lehetséges, hogy a Mojang segít megmenteni a projekteket, bár a Sponge miatt lehetséges, hogy erre nem is lesz szüksége.
A cikk: http://diecode.net/blog/?p=11
Ez engem igazán meglepett nem hittem volna, hogy csak így megfog szűnni a Bukkit majdnem biztos, hogy végleg, de hát ez van, majd kiderül, hogy milyen lesz ez a Sponge.

És végül pedig bocs, hogy régen írtam csak a suli miatt nem nagyon volt idő,.Viszont hamarosan az 1.8-ról is kaptok egy leírást...

2014. augusztus 3., vasárnap

14w30a/b/c & 14w31a

Nos, most 2 snapshotról is írok ugyan is az előzőről még nem írtam ahogy a mostaniról sem,melynek tulajdonképpen az az oka, hogy elment a netem és csak egy másik gépről tudtam volna dolgozni, de hát az nem túl jó ezért vártam amíg sikerül megcsinálnom, és hát nincs 3 perce, hogy sikerült már is pótlom be a snapshot hiányt, lássuk:

Features(14w30)
-Banners:
Igen bannerek vagyis zászlók amikről már olvashattatok a lentebbi bejedzéseimben, nagyon sok variációjuk van amiket nem írok le, mivel több mint 4 millió van, de egy tutorial videót kirakok róluk...Színezékkel kell őket festeni melyet vízzel le lehet mosni.

-Fejek
Mostantól az összes fej(pl creeper) elérhető lett survivalban, olyan módón hogyha egy Charged Creeper öl meg egy creepert,skeletont, vagy zombit akkor kidobja a fejét.
Továbbá mostantól a fejek 3D-sek lettek, így ha a kezünkben tartjuk akkor olyan mintha egy blockot tartanánk ott.És végül pedig kicsit nagyobbak lettek a skinek miatt , mert ha volt a fejünkön második rétek az egy szintben volt a fejjel, de már nem.

-Commands
A /summon commanddal mától tudunk megidézni villámot az alábbi parancsal:
/summon LightningBolt .
Továbbá már eltudunk helyezni blockokat a játékosok fején.
A játék sokkal gyorsabb lett és achunkok is gyorsabbak lettek, továbbá akinek 64bites gépe van annak meg van a lehetősége arra, hogy 32chunkra állítsa a render distance-ét.

Features(14w31a)
-Nyulak
Mától kapnak Falldmg-t.
Kaptak hangokat, de ezek csak akkor vannak ha sérülnek.
Más modeljük van és van nyúlfarkuk is.

-Banners
Minden egyes variáció nevet kapott, és újak is kerültek be.Mától lehet velük sütni is.

-DayLight sensor
Ha jobb klikkelünk rá akkor sötétebb lesz a textúrája és átlakul egy MoonLight sensorrá amitől a hold fényt érzékeli.

-World Border
Mától csak a playerek sérülnek ha nem vannak benne.Továbbá az idejével is vannak variálások.

-Mini
Eddig ha volt egy slimeunk aminek neve volt és aztán megöltük a többi kis részének nem volt neve de mától ugyan az a nevük mint a kezdetlegese verziójuknak,Ez vonatkozik a magma cubeokra is.
A TNT nagyobbat robban.
A dinnyéket és létrákat gyorsabban ki lehet ütni baltával.


Továbbá fontos, hogy 3 hétig nem leszek itthon ezért addig ne számítsatok nagyon semmire. :/

2014. július 22., kedd

News

Ma két igen nagyobb hírrel, és két kisebbel szolgálhatok nektek, tehát lássuk is:

Elösször is Jebék elkezdték tervezni, hogy vékonyabb legyen a playerek keze, mivel most elég vastag, továbbá esetleg más változtatásokat is beraknának a player modellel kapcsolatban...Mint a képeken láthatjátok, tulajdonképpen a vékonyabb kar sok esetben jobban néz ki mint a vastag(ez az én véleményem).



Ez a kép talán arra is utal, hogy
megváltoztatnák az alap skint is.


A második pedig nem más az, hogy Jeb közzé tett 2 képet az új zászló blockokkról amiket hozzá akar adni a jövőben.Azt mondta, hogy kb 40000 fajta minta lesz, ami ezért úgy nem kevés.Ezeket rá lehet rakni falakra, és így egyfajta banner ként szolgálnak(bocsi de ezt nem tudom rendesen lefordítani ilyen falról lógó dolgot jelent), vagy akár ki is tűzhetjük őket, hogy zászlóként funkcionáljanak.Ilyenkor kapnak egy barna nyelet.A második képen azt láthatjuk, hogy ezt a zászlót feltudjuk venni a fejünkre, de ennek nem nagyon látom értelmét.

A Chunokról pedig annyit, hogy valószínűleg gyorsabban fognak töltődni a chunkok(már bent van), és lesz 32 chunkos látótávolság is, de ezzel vigyázni kell mert nagyon belassítja a játékot hiszen 65x65 chunkot kell betöltve tartania(még nincs bent).
32 chunk-nyi látótávolság.


 És végül pedig Dinnerbone tervezi, hogy a fejek
3D-sek lesznek akkor is ha a kezdeben tartod őket vagy az inventorydban van.




14w29a

Nos, kijött a 14w290 snapshot, amiről csak most tudok írni ugyan is most jöttem haza pár napja...De minden esetre nem ez a lényeg hanem a :

   Features:

-A chesteknek,tábláknak és fejeknek eddig nem volt törés animációja, és ennek az az oka , hogy nem olyan alakú blockok mint a atöbbi, de most már ezeknek is van.

-A video settingsben kaptunk egy:
Use VBOs: of/on menüpontot, aminek nem teljesen ismerem a hasznát, de valami FPS-es dolog, ami miatt több FPS-ünk lesz.

-Kaptunk két parancsot is:
/gamerule reducedDebugInfo true/false, mellyel a Debug menüben(F3) lévő dolgokat csökkenteni, tudjuk, olyannyira, hogy nagyjából csak a verziót, és használt memeóriát írja ki.Ez arra, jó pl. ha csináltunk egy servert amin nem akarjuk, hogy a playerek koordináta alapján tájékozódjanak akkor csak be kell írnunk ezt.De ezt a multiplayer settings-ben alapból ki-be kapcsolhatjuk egy menüpontban.
A  másik a:
/gamerule sendCommandFeedback mellyel a chatbe írt parancsok nem hagynak maguk után üzenetet.

-A víz mától eltolja a minecartokat és az aktivált TNT-t is.

-Eddig a zombik/skeletonok nem égtek el a soul sanden és a slabeken, de mától igen.


2014. július 9., szerda

14w28a és PE

Sajnos ez a snapshot nem tartalmaz semmi különöset, amit én meg említenék azért az az, hogy már command blockal való enchantolásnál nem azt  kell írnunk, hogy /enchant @p 34 , hanem azt , hogy /enchant @p minecraft:unbreaking, így nem kell megjegyeznünk az ID-ket, de hosszabb idő beírni egy-egy parancsot.Ezen kívűl csak kisebb bugfixekről tudok mint példeul, hogy ha lépcsők fölött víz van akkor át csöpög, meg, hogy rakhatunk hóra ágyat és fejeket.
 
  Ezen kívül viszont az fontos, hogy holnap végre kijön a várva-várt Minecraft:PE 0.9.0 ami eddig a legnagyobb Update a PE "életében".Ami a legfontosabb benne az az, hogy végtelen world generálás lesz ami kb teljesen úgy néz ki mint a PC-s verzióban.Ezenkívül még vannak más dolgok is mint pl. a farkasok.
Na mára ennyit! :D

2014. július 3., csütörtök

14w25,26,27 a/b/c Snapshot-ok

Nos, már elég régen volt bejedzés és ennek egy oka van: nyár.Mivel nyár van ezért nem nagyon vagyok itthon hamarosan megint elmegyek, de most itt vagyok, úgyhogy akkor jöjjön a

Guardian

14w25a,b

-Guardian:
Elder Guardian
Ez egy új mob amely az új vízalatti templomokban spawnol, melyek az új blockokból épülnek fel(prismarine,prismarine brick,dark prismarine, sealantern).Gyakorlatilag egyfajta hal(a száraz földön ficánkol), mely nem csak a playert hanem a squideket is támadja,hogy hogyan?Egy sugarat lő ki amely ha egy bizonyos ideig van az áldozaton sebez.Primarine shardot és christalt továbbá halat dob,Ennek a mobnak van egy másik változata az Elder Guardian, amely sokkal nagyobb mint a sima, sokan egy kisebb bossnak tartják..2 effektje is van melyet rá tud adni a playerre:
Az elder guardian effketje
mining fatique és egy különös effekt ami abból áll hogy ez elder guardian feje át megy a player elött de nem csinál semmit.az Elder guardian ugyan azt dobja mint a kisebbik variációja csak ő dob szivacsot is.Míg a Guaridannak van spawnegg-je az Elder Guardiannak nincs, de egy paranccsal megidézhetjük: /summon Guardian ~ ~ ~ {Elder:1} . 


-Blockok
  • Prismarine,Prismarine bricks és Dark prismarine.Ezek a víz alatti temlomokban találhatóak meg, és craftolhatók is.
  • Sea lantern, ez is a fent említett templomban továbbá craftolható is.
  • Coarsed dirt, ez egyfajta dirt csak nem nő rajta fű dirtet és gravelt össze craftolva tudjuk előlállítani, vagy a fenyő erdőkben s találhatunk belőle.
  • Sponge és wet sponge.A wet sponge-ot az Elder guardian dobja melyet kiégetve sponge-ot kapunk, aminek az a funkciója, hogy egy 5x5-ös zónában felszívja a vizet.
A Templom Terme melyben az Aranay is van.
A Templom
-Egyéb
  • Ocean Monument
Ez a fent említett tengeri templom melyben megtalálható a Guardian.Chestek nincsenek benne, de a közepén található 8 arany block.Továbbá bizonyos helyin van wetsponge is.Ez a templom sokkal nagyobb a sivatagi vagy a dzsungel templom.
  • Új enchant
A neve "Depth Strider" és zat teszi lehetővé hogy gyorsan tudjunk járkálni a vízben.III-as level-ig fejleszthető, és Csizmákra lehet rá rakni.
  • Kisebb variálások,javítások.

14w26a,b,c

Én csak néhány kissebb variálásról és bugfixről tudok, de itt van még a

  •  /replaceentity parancsról amelynek a működését most nem fejteném ki..
  • Egy új World Type: Debug mode.Mellyel egy olyan világot tudunk generálni melyben az összes block megtalálható szépen ID szerint egymás mellet.Ez a TexturePack készítőknek lesz hasznos.
Továbbá fontos, hogyha 14w26a-ról frissíted 26b-re akkor a világjaidból Chunok fognak hiányozni!De az a 26c-ben javítva lett,minden esetre erre tekintettelléve mindig csináljatok Backup-okat a világaitokról ha snapshotokkal játazotok!

14w27a,b

Ez a snapshot már érdekesebb... :D


-Rabbits
Az összes nyuszi fajta
Igen úgy bizony bekerültek a nyuszik!:D Összesen 8 fajta van amelyből 6-a



l semmi baj nincs, mert azok csak hétköznapi színes nyuszik.Na de a másik kettő.Az egyik egy fehér-fekete nyuszi mellyel úgy találkozhatunk ,hogy készítünk egy nametaget amit át nevezünk "Toast"-nak és így a nyuszink megkapja eme színt.A másik egy kissé poénos dolog, amikor megláttam olyat röhögtem, emberek :D
Vér nyúl
Bizonyára sokan láttátok a Gyalog-Galopp cimű filmet.Abban találhatunk egy fehér vérengző kis nyuszit amely leharapja az emberek fejét-már sejtitek, mi?-és egy ilyen nyuszi fajta bekerült a játékba is!Piros szeme van és teljesen fehér színe, és hát támad minket.Csalásnélkül 1 az 1000-hez esélyünk van találkozni vele, de ha csalunk cak írjuk be ezt:/summon Rabbit ~ ~ ~ {RabbitType:99} .
Sült nyúl
Nyúl bőr

Nyers nyúl
Nyúl láb
A nyulakat lehet pároztatni: répával, aranyrépával és dandelion virággal is, de egyedül csak a répával lehet szelídíteni, melyet le is legelnek ha kell.A nyuszik olyanok mint az ocelotok : vagyis menekülnek a player elől.Egyenlőre nincsen hangjuk, de valószínűleg majd lesz, habár nem'tom elképzelni, hogy milyen(nyusz-nyusz kizárva!).
Nyúl leves(Rabbit stew)
Jelenleg három droppjuk van: Rabbit Hide(nyúl szőrme melyből négyet össze craftolva bőrt kapunk.Raw Rabbit(vagyis nyers nyúl, amely megsüthető és elfogyasztható).És végül Rabbits'foot amely egy viszonylag ritka dropp és arra jó, hogy megfőzzük vele az új Potion of Leaping-et mellyel nagyokat tudunk ugrani.És végül pedig: tudunk nyúl levest craftolni:gombából,sült nyúlból,sült krumpliból és tálból.
Potion of Leaping





-Barik...
Nyers bárány hús
Nem, nem új mob, hanem csak egy új tárgy amit amikor megláttam tátott szájjal bámultam.Sheep Mutton, vagyis Bárány hús!Ezt a feature-t durván Alpha óta kérik a playerek úgyhogy ezen azért elámultam kicsit.Most meg azon kezdett el járni az agyam, hogy mi lesz még itt ló hús?!
Sült bárány hús
Amúgy ez is csak egy sima kaja melyet megtudunk sütni, majd megenni.








Videók Xisuma-tól: