2014. szeptember 29., hétfő

1.9 News

Nos, már jó pár infó összegyűlt a jövő újításairól melyeknek van esélye arra, hogy bekerüljenek az 1.9-ben, vagy valamikor a közeljövőben.
Lássuk, hogy mik is ezek.



  1. Elképzelhető, hogy az 1.9-ben animált entityk lesznek.
  2. A Command blockoknak lehet, hogy új GUI-ja lesz.
  3. Változtatás a felhőkön az 1.9-ben.
  4. Kapcsolgatás a Shaders-ök között az 1.9-ben
Ezek már nem feltétlenül az 1.9-ben kerülnének be de elképzelhető:

  • Opció arra, hogy megváltoztasd a felhasználó nevedet.
  • A vödrök feltölthetőek lennének az üstökből.
  • Jobb villager házak -vagyis, hogy nem lenne elég egy ajtó egy háznak hanem, mondjuk kéne fal is meg asztalok.
  • Jeb mondta, hogy van esély arra, hogy a Mesa biomokon is legyen egy adott fajtájú templom.
  • Több generálódó struktúra
  • Több érc
  • Több állat(pl: halak és madarak)
  • Több fajta barlang.
  • Ritka fegyverek/eszközök amiket a generálódó chestekben lehetne megtalálni vagy venni lehetne villagerektől(pl egy íj amivel gyorsabban lehet lőni).De ez valószínűleg csak azután lesz, hogy befejezték az attritube rendszert.
  • Enchantok levevése az eszközeinkről.
  • Kincses térképek amik megmutatják a rejtettchesteket.
Na majd meglátjuk, hogy ebből mi is lesz megvalósítva... :D

2014. szeptember 27., szombat

Pocket News

Nos, míg az 1.9.-ről szó sincs, addig az MCPE 0.10.0 egyre fejlődik.
Íme azok a dolgok amik már kb biztos, hogy bekerülnek:

-Mesa Mine Shafts
A Mesa biomokra külön mine shaftok kerülnének, amelyek a felszínen is generálódhatnak.
-Mocsaras-mocsár

A mocsarak valószínűleg máshogy fognak kinézni színileg(pl: a víz színe).


-Shaders
A nap és víz máshogy nézne ki, de a javára hiszen tényleg elég szép.Továbbá lehetséges, hogy lesznek hullámok.





-Boats&Paddles
Paddle Item
Igen , hajók és evezők.Egyenlőre annyit tudni a hajóról, hogy úgy néz ki mint egy minecart, de ez változni fog.Az evező valószínűleg arra, lesz jó, hogy egyáltalán irányítsuk a hajót, de az is elképzelhető, hogy a hajó sebességét fogja növelni.
Nemrég azt mondták róluk, hogy lehet, hogy csúszni fognak egy update-et.

-Far Lands
Erről a helyről már biztos hallottatok, ha nem akkor a Különleges Részletek című oldalon találtok róla leírást(a blogon belül).
Elképzelhető, hogy így fog kinézni a Pocket Editionban a Far Lands.



Egyéb/nem megerősített dolgok:
-"Színezék" gomb
-"Mód megváltoztatása" gomb
-"Végtelen világ generálás" gomb
-Fényerő állíthatósága
-Splash Screen Androidra
-Zuhanó homok részecskék a zuhanó blockoknak
-Több irány gomb
-Skinek.

2014. szeptember 16., kedd

A Mojang vége.

Nem, nem kell megijedni nem állt le a Mojang, illetve csaj majdnem.Ugyan is a napokban a Microsoft megvásárolta a Mojangot, de természetesen a fejlesztéseknek nem lesz vége.
A felvásárlás miatt úgy tűnik, hogy Notch is elhagyja az egészet, és más projectbe kezd...
Több infó: http://www.gamestar.hu/a-microsoft-25-milliard-dollarert-vette-meg-a-minecraft-fejlesztojet.html

Nekem erről csupán annyi a véleményem, hogy legalább ennél nagyobbat már nem fognak hibázni...(reméljük).

2014. szeptember 15., hétfő

Bye Bukkit :( Hello Sponge :)

Biztosan mindnyájan ismeritek a bukkitot, tudjátok ezzel a programmal, illetve fiile-al működik a minecraft serverek nagyja.Nos ez végleg megszűnt, és, hogy hogyan?Azt itt láthatjátok:

Az egész azzal kezdődött, hogy @EvilSeph, a Bukkit project vezetője, bejelentette, hogy kiszáll a projektből és a Bukkit nem fog frissülni az 1.8-as verzióra. Pár órán belül a Mojang-osok rögtön tisztázták a helyzetet, hogy a Bukkit mindenképp frissülni fog az 1.8-as verzióra, mert a project két éve a Mojang tulajdonában van és akkor lesz vége a Bukkitnak, ha Ők azt mondják. @Dinnerbone, a Mojang egyik fejlesztője neki is látott a Bukkit 1.8-ra való frissítésének.
Pár nappal később egy volt Bukkit fejlesztőnek, Wesley-nek hála, az összes CraftBukkit build és forráskód eltávolításra került jogi problémák miatt. ( Bővebben: http://hu.wikipedia.org/wiki/Digital_Millennium_Copyright_Act )
Azóta a Bukkitot szinte az összes fejlesztő és régi staff otthagyta és jelenleg nem lehet tudni hogyan tovább.
Sajnálatos módon a Spigot, – ami a CraftBukkit módosított változata – is érintett a procedúrában, hiszen ugyanarra a kódra épült mint a CraftBukkit, pár módosítás kivételével. @md_5 a Spigot fejlesztője folyamatosan küzd azért, hogy a projekt életben maradjon. Habár a Spigot verziókat és forráskódjait el kellett távolítania, kidolgozott egy patch rendszert a Spigot frissítésére, ami legális és lehetőséget biztosít a szerverfájl korlátozott fejlesztésére. Arról nincs információ, hogy lesz-e teljes támogatás az 1.8-as verzióhoz, mivel a verziófrissítések mindig a Bukkitból származtak korábban.A jövő:A Bukkit leállásával a Minecraft szerverek jövője hatalmas veszélybe került. A szerverek 95%-a Bukkit alapú szerverfájl alapján üzemel, ami jelen esetben nem fog frissülni 1.8-as és későbbi verziókra sem. A leállást követően jó pár nevesebb fejlesztő @sk98q vezetésével elkezdett kidolgozni egy új szerverfájlt és egy hozzá kapcsolódó API rendszert. A tervezés folyamán közreműködtek a Minecraft közösség fontosabb szereplőivel és az alapján határozták meg az irányvonalat. Az új projektről az alábbiakat lehet jelenleg tudni:
  • A projekt a Sponge nevet viseli
  • Mivel nulláról írni egy Minecraft szervert API-val nagyon sok időbe telne, ezért a szerver Forge alapú lesz.
  • A Forge jelenleg kizárólag moddolásra ad lehetőséget, a Forge készítőivel összedolgozva, létrehoznak egy réteget pluginok futtatására, így egyszerre lehet majd modokat és pluginokat is futtatni a szervereken, akárcsak korábban az MCPC+ esetében
  • A létrehozni kívánt plugin réteg SpoutAPI és Flow lib alapú lesz, így minden Bukkit plugint újra kell írni, hogy használható legyen a Sponge alapú szervereken
  • A projekthez vélhetőleg lesz saját Proxy szerver, vagy a BungeeCord fogja megfelelően támogatni, a projektben @md_5 is közrejátszik
  • Habár a Forge jelenlegi verziójához szükséges a kliens módosítása, a fejlesztők már dolgoznak rajta, hogy vanilla klienssel is menjen ( modok nélkül )
  • A szerverfájl át fogja konvertálni a Bukkitos világokat és adatokat, így a világok továbbra is használhatóak maradnak
  • Tervezett verzió 1.8+, de lehetséges, hogy 1.7-re is megjelenik
  • Kiadási dátum jelenleg nincs, a projekt nagyon kezdeti fázisban van még
Sponge weboldal: http://spongepowered.org
Habár vannak más alternatívák is ( például Glowstone vagy mc-server ) a Sponge projekt mögött már most 1000 fős bázis áll, így vélhetőleg a Minecraft szerverek jövője erre mutat. Ennek ellenére a Bukkitot és a Spigotot se írjuk le teljesen, hiszen lehetséges, hogy a Mojang segít megmenteni a projekteket, bár a Sponge miatt lehetséges, hogy erre nem is lesz szüksége.
A cikk: http://diecode.net/blog/?p=11
Ez engem igazán meglepett nem hittem volna, hogy csak így megfog szűnni a Bukkit majdnem biztos, hogy végleg, de hát ez van, majd kiderül, hogy milyen lesz ez a Sponge.

És végül pedig bocs, hogy régen írtam csak a suli miatt nem nagyon volt idő,.Viszont hamarosan az 1.8-ról is kaptok egy leírást...

2014. augusztus 3., vasárnap

14w30a/b/c & 14w31a

Nos, most 2 snapshotról is írok ugyan is az előzőről még nem írtam ahogy a mostaniról sem,melynek tulajdonképpen az az oka, hogy elment a netem és csak egy másik gépről tudtam volna dolgozni, de hát az nem túl jó ezért vártam amíg sikerül megcsinálnom, és hát nincs 3 perce, hogy sikerült már is pótlom be a snapshot hiányt, lássuk:

Features(14w30)
-Banners:
Igen bannerek vagyis zászlók amikről már olvashattatok a lentebbi bejedzéseimben, nagyon sok variációjuk van amiket nem írok le, mivel több mint 4 millió van, de egy tutorial videót kirakok róluk...Színezékkel kell őket festeni melyet vízzel le lehet mosni.

-Fejek
Mostantól az összes fej(pl creeper) elérhető lett survivalban, olyan módón hogyha egy Charged Creeper öl meg egy creepert,skeletont, vagy zombit akkor kidobja a fejét.
Továbbá mostantól a fejek 3D-sek lettek, így ha a kezünkben tartjuk akkor olyan mintha egy blockot tartanánk ott.És végül pedig kicsit nagyobbak lettek a skinek miatt , mert ha volt a fejünkön második rétek az egy szintben volt a fejjel, de már nem.

-Commands
A /summon commanddal mától tudunk megidézni villámot az alábbi parancsal:
/summon LightningBolt .
Továbbá már eltudunk helyezni blockokat a játékosok fején.
A játék sokkal gyorsabb lett és achunkok is gyorsabbak lettek, továbbá akinek 64bites gépe van annak meg van a lehetősége arra, hogy 32chunkra állítsa a render distance-ét.

Features(14w31a)
-Nyulak
Mától kapnak Falldmg-t.
Kaptak hangokat, de ezek csak akkor vannak ha sérülnek.
Más modeljük van és van nyúlfarkuk is.

-Banners
Minden egyes variáció nevet kapott, és újak is kerültek be.Mától lehet velük sütni is.

-DayLight sensor
Ha jobb klikkelünk rá akkor sötétebb lesz a textúrája és átlakul egy MoonLight sensorrá amitől a hold fényt érzékeli.

-World Border
Mától csak a playerek sérülnek ha nem vannak benne.Továbbá az idejével is vannak variálások.

-Mini
Eddig ha volt egy slimeunk aminek neve volt és aztán megöltük a többi kis részének nem volt neve de mától ugyan az a nevük mint a kezdetlegese verziójuknak,Ez vonatkozik a magma cubeokra is.
A TNT nagyobbat robban.
A dinnyéket és létrákat gyorsabban ki lehet ütni baltával.


Továbbá fontos, hogy 3 hétig nem leszek itthon ezért addig ne számítsatok nagyon semmire. :/

2014. július 22., kedd

News

Ma két igen nagyobb hírrel, és két kisebbel szolgálhatok nektek, tehát lássuk is:

Elösször is Jebék elkezdték tervezni, hogy vékonyabb legyen a playerek keze, mivel most elég vastag, továbbá esetleg más változtatásokat is beraknának a player modellel kapcsolatban...Mint a képeken láthatjátok, tulajdonképpen a vékonyabb kar sok esetben jobban néz ki mint a vastag(ez az én véleményem).



Ez a kép talán arra is utal, hogy
megváltoztatnák az alap skint is.


A második pedig nem más az, hogy Jeb közzé tett 2 képet az új zászló blockokkról amiket hozzá akar adni a jövőben.Azt mondta, hogy kb 40000 fajta minta lesz, ami ezért úgy nem kevés.Ezeket rá lehet rakni falakra, és így egyfajta banner ként szolgálnak(bocsi de ezt nem tudom rendesen lefordítani ilyen falról lógó dolgot jelent), vagy akár ki is tűzhetjük őket, hogy zászlóként funkcionáljanak.Ilyenkor kapnak egy barna nyelet.A második képen azt láthatjuk, hogy ezt a zászlót feltudjuk venni a fejünkre, de ennek nem nagyon látom értelmét.

A Chunokról pedig annyit, hogy valószínűleg gyorsabban fognak töltődni a chunkok(már bent van), és lesz 32 chunkos látótávolság is, de ezzel vigyázni kell mert nagyon belassítja a játékot hiszen 65x65 chunkot kell betöltve tartania(még nincs bent).
32 chunk-nyi látótávolság.


 És végül pedig Dinnerbone tervezi, hogy a fejek
3D-sek lesznek akkor is ha a kezdeben tartod őket vagy az inventorydban van.




14w29a

Nos, kijött a 14w290 snapshot, amiről csak most tudok írni ugyan is most jöttem haza pár napja...De minden esetre nem ez a lényeg hanem a :

   Features:

-A chesteknek,tábláknak és fejeknek eddig nem volt törés animációja, és ennek az az oka , hogy nem olyan alakú blockok mint a atöbbi, de most már ezeknek is van.

-A video settingsben kaptunk egy:
Use VBOs: of/on menüpontot, aminek nem teljesen ismerem a hasznát, de valami FPS-es dolog, ami miatt több FPS-ünk lesz.

-Kaptunk két parancsot is:
/gamerule reducedDebugInfo true/false, mellyel a Debug menüben(F3) lévő dolgokat csökkenteni, tudjuk, olyannyira, hogy nagyjából csak a verziót, és használt memeóriát írja ki.Ez arra, jó pl. ha csináltunk egy servert amin nem akarjuk, hogy a playerek koordináta alapján tájékozódjanak akkor csak be kell írnunk ezt.De ezt a multiplayer settings-ben alapból ki-be kapcsolhatjuk egy menüpontban.
A  másik a:
/gamerule sendCommandFeedback mellyel a chatbe írt parancsok nem hagynak maguk után üzenetet.

-A víz mától eltolja a minecartokat és az aktivált TNT-t is.

-Eddig a zombik/skeletonok nem égtek el a soul sanden és a slabeken, de mától igen.